10 Nisan 2008 Perşembe

KÖPEK EĞİTİM SİSTEMLERİ ve GELİŞİMİ




Köpeklerin toplum ve insan hayatına uyum sağlamaları onların eğitimleri ile mümkündür.
Köpeklerde, eğitimin gelişmesi ve uygulanan yöntemler 1.Dünya savaşı ile gelişmeye başlamıştır. Almanların eğitimli köpekleri savaş sırasında kullanmaları ile, diğer Ülkelerde bu yöntemleri araştırarark, kendi ırklarının gelişmesi, ve eğitimleri konusunda çalışmalara başlamışlardır.
2.Dünya savaşında yine Almanlar daha önce uyguladıkları eğitim metodlarını, dahada geliştirerek, bugünkü köpek eğitim tekniklerinin oluşmasında ilerleme kaydetmişlerdir.
Daha sonra Amerikan ordusu köpek eğitim projesini hayata geçirip, CA (K) NINE 9 kodlama ile bugünkü K 9 diye adlandırılan eğitim metodunu uygulamaya başlamışlardır.
Almanlar da eğitim sistemlerini SCHUTZHUND ile adlandırıp, eğitimin dahada gelişmesine ön ayak olmuşlardır.
Günümüzde eğitim sistemleri K-9, SCHUTZHUND, IPO ile adlandırılmışlardır.
Bu köpek eğitimleri, temel itaat (disiplin), koruma, iz takibi, arama kurtarma, narkotik, patlayıcılar arama bulma gibi branşlarla toplum ihtiyacına göre sistemler geliştirilmiştir.
Köpek eğitimi ve ırk standartları ile ilgili yarışmalar ve organizasyolar günümüzde önem kazanmış olup, eğitim sistemleri ve ırkların standartlaşmasında önemli yer almıştır.
Ayrıca bu yarışmalardan en ilgi göreninin de AGİLİTY (parkur geçme engel atlama) yarışmalarıdır.

Hiç yorum yok: