24 Mart 2009 Salı

KÖPEK "RICO"

Best dog club grubuna gelen bir iletiyi paylaşmak istiyorum.


"merhabalar arkadaşlar,

bir hayvanı sevmenin koşulu olmadığını düşünen biriyim. bugün hayatımın en büyük sınavını verdiğimde anladım. golden köpeğimi bugün parvo virüsü (kanlı ishal) sebebiyle kaybettim. daha öncede köpek bakımını üstlenmiştim ama hepsi eğitimli büyük köpeklerdi. ilk defa yavru bir köpeğin sevincini yaşamak istemiştim. bu nedenle (hayatımda belkide yaptığım en büyük hata)gidip bir petshoptan golden satın aldım. bana köpeğin aşılarının tam olduğunu ve 3 aylık olduğunu söylemişlerdi ayrıca secereliydi. Ricoyu elime aldığımda 3 aylık olmadığı belliydi. aşılarını sorduğumda ise yapılması gereken aşıların tam olduğu cevabını almıştım. yani karnesi bile yoktu. daha önce yavru köpek beslemediğim için biraz tedirgindim ama o an Riconun sevimliliği herşeyi unutmama neden oldu. Ricoyu aldım ve çıktım. ismini bir hafta öncesinden koymuştum bile. köpeği aldığım günün ertesi günü veteriner tarafından hastalığının teşhisi konuldu ve zorlu bir tedavi sürecine girmiş bulunduk. Rico hiçbirşey yemiyordu.. su dahi içmiyordu. şırıngayla beslemeye başladım onu. 3. gün ishali artmaya başladı aynı zamada kusuyordu. bir hafta boyunca klinikte kaldı sabah akşam serum takıldı. gözümün önünde eriyordu. bunu yaşamak çok büyük bir acı. hergün uykusuz sonucu bekler bişekilde iyileşmesi için dua ediyordum.bu arada Riconun 45 günlük olduğunu öğrenmiştim anne sütünü çok iyi alamadığı için bütün hastalıklara meyili açıktı. aşıları yapılmamıştı. bu konuda da mağdurdum. petshop'u aradığımda bana olumlu yaklaşmadılar bile. birkez daha anlamıştım ki onlar işi sadece ticari olarak görüyorlardı. ailem daha fazla üzülmemi istemedikleri için ricoyu pet shopa geri götürmeye karar verdiler. evvelki gün köpeğimi klinikten alıp pet shopa geri götürdük.. bize bir sürü teminatta bulundular iyileştireceklerine dair. onu orda bırakmak hiç istemedim. gönlüm el vermeden bıraktım.. bugünde telefonda ölüm haberi geldi. sanki nefesim kesildi birden. soluklarım hızlandı.. kendime geldiğimde kolumda bir serum vardı. haberi alınca bayılmışım.. şimdi ben ne yapmalıyım söyler misiniz? neye yanmalıyım =) yaşadığım vicdan azabıda dahil olmak üzere böyle bir konuda ne yapabilirim? lütfen bana yardımcı olun. bu pet shoplar hepsi böyle mi? bunlara kim dur diyecek? bir can bu kadar mı değersiz Lütfen bana yardımm edinn!.. şimdiden teşkkür ederim


Burçin.."

Hiç yorum yok: