7 Şubat 2008 Perşembe

KÖPEK ÇİFTLİKLERİNDE KÖPEK EĞİTİMİ VE BAKIMI

Köpek çiftlği dendiğinde, pek çok köpek sahibininm aklında; köpeğinin, güvenliğinden, iyi bakılacağından emin olabilecekleri mekanlar merak konusudur. Buralarda köpeklerine nasıl davranılacağı, iyi bakılıp bakılamayacağı konusunda haklı olarak tereddüt yaşamaktadırlar.

Çünkü bu varlıklar; onların önemli can dostlarıdır. Köpek sahiplerinin bu konuda dikkat etmeleri gereken husus, köpeklerinin barınacağı yerleri mutlaka görmeleri, bakım yapan personeli tanımaları, sorumlunun kim olduğunu iyi öğrenmeli ve bu çiflik hakkında gerekli referansları araştırarak köpeklerini bu yerlere bırakmaları gerekmektedir.

Köpek çiflikleri hakkında maalesefki bağzı olumsuz düşünceler mevcuttur. Burada köpek eğitim ve bakım yerlerinin ciddi olabilecek hatalarının yanında, köpek sahiplerininde köpek bakımı ve eğitiminin ciddi ve önemli bir iş olarak görmeyip, gerekli hassasiyeti göstermemesinden kaynaklanmaktadır.

Ben tecrübelerime dayanarak şunu net söyliyebilirim, genellikle bu yerlerde insanlar kötü niyetle hayvanlara zarar vermek istemezler, ancak yeterli bilgi ve bu hususta eğitimsiz personel çalıştırılan sorumsuz işletmelerde, birtakım hatalar yapılmaktadır.



Birde son zamanlarda bu işin sektör olmaya başlamasından sonra, pek çok köpek çifliğinin faaliyet göstermesi, bu işin denetiminin yok denecek kadar az olması, evinde köpek besleyip kendince ona eğitim verdiğini sanıp, sonra ben eğitimciyim diye yola çıkan bir çok kişinin olduğu, bu yerlerin yeterlilik ve koşulların standartlara uygunluğunun saptanamaması, hizmetteki aksaklıkların ve şikayetlerin çoğalmasına neden olmaktadır.

Ancak unutulmamalıdırki; yinede en iyi köpek eğitimi ve bakımının yapıldığı yerler, profesyonelce; bu konularda eğitim almış ve uzmanlaşmış, işini severek yapan, sorumluluk sahibi, deneyimli köpek çiflikleridir.

Gelişmiş tüm ülkelerde her türlü eğitim bakım hizmetleri, bu tür merkezlerin dışında verilememektedir. Son zamanlarda ülkemizde Tarım Bakanlığı köpek çifliklerini de Ruhsatlandırarak, yaptırım ve denetimleri ile daha sağlıklı hizmet verilmesi sağlanmaktadır.

4 yorum:

Esra dedi ki...

Yazdıklarınız çok doğru ve kesinlikle katılıyorum.Size bir sorum olucak daha doğrusu sizden akıl isteyeceğim benim gibi köpek eğitimi kursuna gitmek isteyen kişilere nereyi tavsiye edersiniz ve nelere dikkat etmeliyiz?
teşekkürler

Gamze GÖKSOY dedi ki...

Sn Esra hnm öncelikle size geç döndüğüm için özür dilerim. Şimdi bazı köpek kulüplerinin belirli zamanlarda köpek eğitimi bakımı konularında seminerleri oluyor. İsterseniz mail inizi bırakırsanız bu etkinlikleri size bidirmeye çalışırım. Birde size uygun köpek merkezlerin birinde pratik yapmanızı öneririm.saygılarımla

hakan kılıçarslan dedi ki...

öncelikle bizi böyle bilgilendirdiğiniz icin teşekkür ederim benim 5.ayı dolmuş rotum var bu na eğitim ne zaman verlmeye başlamalı teşekkürler hakan kılıçarslan hakan6135@gmail.com

Gamze GÖKSOY dedi ki...

Sn.Hakan bey ilginize teşekkür ederiz. köpeğinizin eğitimine şu anda başlanabilir. fazla geç kalmamanızı öneririm.