25 Haziran 2008 Çarşamba

BASINDA "KÖPEK"







’Köpeğim olmadan asla’

Otomotive kazandırdığı yeniliklerle adından söz ettiren Japon üretici, yine enteresan bir buluşuyla ortaya çıktı. Japonların artık doğum kontrolüne özen göstererek daha az çocuk dünyaya getirmesi sonucu evcil hayvanlara rağbet göstermesi, Honda’yı da harekete geçirdi. Pazardaki köpek sahibi olan müşteri potansiyelini elinden kaçırmak istemeyen Japon üretici, hazırladığı internet sitesi ile özel olarak geliştirdiği kafesli hatta özel döşemeli modellerini köpek sahipleri için sanal ortamda sergiliyor..

Japonya’nın ikinci büyük otomobil üreticisi olan Honda, otomotiv sektörünün en renkli üreticilerinden biri... İnsansı robotu Asimo ile teknolojik yönünü en iyi şekilde ortaya koyan Honda, şimdi de evcil hayvan sahiplerini mutlu ediyor. Japonların artık doğum kontrolüne özen göstererek daha az çocuk dünyaya getirmesi sonucu evcil hayvanlara rağbet göstermesi, Honda’yı da harekete geçirdi. İlk olarak 2005 yılında Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıttığı W.O.W konsepti, 3 yıl önce, bugünlerin haberciliğini yapmıştı. Honda’nın, Japonya’da yaşayan ailelerin yüzde 20’sinin köpek sahibi olmasını göz önüne alarak tasarladığı W.O.W, köpeklerin kaza anında araç içerisinde savrulmasını engelleyen bir kabin tasarımına sahipti. Aradan kısa bir süre geçmesinin ardından bu konuya daha fazla eğilen Japon üretici, ’Honda Dog’ adını verdiği http://www.honda.co.jp/dog/ adında bir site kurdu. Bu sitede, sürekli araç içersinde seyahat eden köpekler için geliştirilmiş kafesler, araç içine daha rahat binebilmeleri için alçaltılmış süspansiyon sistemleri ve kılların daha iyi temizlenebilmesi için geliştirilmiş koltuk kumaşları yer alıyor. Otomobil alırken evcil hayvanlarının da rahatını düşünen Japonları bu sayede kendisine çekmeyi hedefleyen Honda, köpekleri ile birlikte izlemeye gidebilecekleri yarış organizasyonlarını ve hatta evcil hayvanları ile gerçekleştirebilecekleri test sürüşleriyle ilgili bilgilere de sitede yer veriyor.

Hayvanlara yönelik bir sitenin eksikliğinin farkına varan bir Honda çalışanı tarafından 7 sene önce ortaya atılan bu fikir, bugün diğer üreticiler tarafından da benimsenecek gibi görünüyor. Çünkü ayda 1.5 milyon kişi tarafından ziyaret edilen Honda’nın bu internet sayfasına seyirci kalmak istemeyen Toyota da http://www.toyota.jp/corolla/dog/ adlı siteyi faaliyete soktu. Honda’nın evcil hayvan sahiplerine yönelik kurduğu bu site yalnız değil. Amerika tabanlı http://www.dogcars.com/ adlı sitede ise köpeklerin de testlere katılarak yapılan karşılaştırmalarda, araçların kaç puan üzerinden değerlendirildiği görülebiliyor. Böylece otomobilin ne derece hayvan dostu olduğunu görmek mümkün oluyor. Geçtiğimiz yıl bu internet sitesi tarafından düzenlenen "Yılın köpek dostu otomobili" yarışmasının birincisi ise tahmin edilebileceği gibi Honda olmuştu. Japon üreticinin SUV modeli Element, burun izine engel olan camları ve kolay temizlenebilen iç mekanı ile Honda’nın bu ödülü almasında büyük pay sahibi oldu. İlklerine hep Japonya’da start veren Honda’nın yakın zamanda benzer uygulamalara Avrupa ve Amerika pazarı için de başlaması bekleniyor..
Kaynak : Otoyaşam
04.06.2008, Çarşamba

Hiç yorum yok: