8 Ağustos 2008 Cuma

KÖPEK EĞİTİMİ

POZiTiF EGiTiM NEDiR?


Pozitif eğitim ödül merkezli bir eğitim sistemidir. Kötü davranış göz ardı edilerek,doğru davranış ödüllendirilir.köpek ceza yerine ödül aldığı için daha mutlu ve iyi huylu hale gelir,kendine güveni artar,sosyalleşir ve katılımcı olur. Gözlemleyip köpeği okumayı öğrenmek gerekir.pozitif eğitim klasik eğitimin tersine köpeğinizin eğitimden zevk alarak ve severek öğrenmesini hedefliyen ve bu noktada odaklanan bir eğitim sistemidir.poziif eğitim sistemi operant ve klasik koşullanma yollarına dayanan ve istenilen bir hareketin pekiştirilmesini istenmiyen hareketin azaltılmasını ödüllendirilerek cevaplayan eğitim sistemidir. Pozitif köpek eğitimini diğer eğitim sistemlerinden ayıran başka bir özellikte köpeğimizin eğitimine eve girdiği ilk andan itibaren başlanmasıdır. Yani köpeğimiz anne ve kardeşlerinin yanından ayrıldığı 2. ayından itibaren eğitilmeye başlar , köpeğimizin eğitimi için eğer 6. ayını beklersek birçok şey için geç kalmış olabiliriz.

Klasik Şartlanma: Tamamen uyarıcı-tepki sürecine dayanan klasik şartlanmada, öğrenen organizmanın şartlı şartsız uyaran üzerinde hiçbir kontrolü yoktur. Kendisi tamamen pasiftir. Bu uyaranların veriliş tarzı ve zamanı tamamen deneyci tarafından tayin edilir. (Klasik şartlanmaya verilebilecek en güzel örnek Nobel ödüllü Rus Fizyoloğu Ivan Pavlov’un köpekler üzerinde yapmış olduğu deneydir.)

Operant Şartlanma: Operant şartlanmada organizma, kendi çevresinde işlem yapmaktadır. Bu işlem sonucunda bir davranış ortaya çıkmaktadır. Ama bu davranışın tekrarlanıp tekrarlanmaması onun sonucuna (mükafatla takviye edilip edilmemesine) bağlıdır. (Operant Şartlanmaya da en güzel örnek Skinner’in fareler üzerinde yapmış olduğu deneydir.)

Pozitif eğitim 1950’li yıllardan bu yana Avrupa da kullanılan bir eğitim biçimidir.bir çok ülkede pozitif eğitimin başarısı ve köpek sahipleriyle birlikte köpeklerin daha mutlu ve huzurlu bir hayat sürdükleri gözlemlenmiştir. Bu yeni eğitim sistemi hayvan severler tarafından kabul görmüş birçok ülkede bu konuda seminerler, toplantılar ve eğitimler düzenlenerek pozitif eğitim biçimi yaygınlaştırılmıştır. Ama ne yazık ki henüz ülkemizde pozitif köpek eğitiminin ne olduğunu tam olarak bilmeyen hadda henüz ismini bile duymamış birçok köpek sahibi, petshop, veteriner hekim mevcuttur. Yeni yeni ülkemize girmiş olan pozitif köpek eğitimi verilen seminerler, tanıtımlar sonucunda hayvan hakları başta olmak üzere birçok hayvan sever tarafından olumlu tepkiler alarak benimsenmeye başlanmıştır. Pozitif köpek eğitiminin amaçlarından bir tane si de köpek sahiplerinin bilinçlendirilmesi’dir. Ne yazık ki ülkemizde bulunan sokak köpeklerinin birçoğu bilinçsiz bir şekilde sahiplenilen dostlarımızdır, köpek almaya karar veren kişilerin bir çoğu bilinçsiz ve bilgisiz bir şekilde köpek sahiplenmekte ve almaktadırlar, yaşadıkları yeri göz ardı ederek,sırf çocukları istiyor diye doğum günü hediyesi olarak yada petshoplar da görüp (amannn ne de tatlı şey çok şeker )diyerek yavruyken sahiplenmektedirler.bütün köpekler yavruyken şeker ve tatlıdır...köpek sahipleri köpek almaya karar verirken en önemli noktayı kaçırmaktadırlar evlerine bir köpek değil 15 senenizi birlikte geçireceğiniz bir dost almaktasınızdır ve bir başka noktada köpek sahiplerinin hangi amaç ve nedenle köpek aldıklarıdır. Köpeğinizle neyi yapmak istiyorsanız neyi hedefliyorsanız onu yapabilecek ırk tercih edilmelidir.
alıntıdır

Hiç yorum yok: