8 Ağustos 2008 Cuma

KÖPEK EĞİTİMİ

Yavru Köpeğin Eğitimi


Erken yaşta başlayan ve ödüle dayalı eğitim siz ve köpeğiniz için rahat bir yaşamın öncüsü olacaktır. Çok genç köpek yavruları bile otur, yat, gel, bekle komutlarını öğrenebilirler. Ancak masum küçük köpeğinize bu komutları bu kadar erken öğretmek gerekli midir? Kesinlikle gereklidir. Eğitim sırasında petlerimizi bizi anlayan ve bize cevap verme yeteneğine sahip arkadaşlarımız olarak görmeliyiz. Eğitim, yavru köpeklerin erişkin hale geldiklerinde uyumlu hayvanlar olmaları için gereklidir. Evimizde ve ev dışında topluma uyumlu olmaları için eğitim mümkün olduğunca erken başlamalıdır.

Eğitim metotları

Mükafat Sistemi
Küçük yavrular için en iyi öğrenme sistemi budur. Yaptıkları her doğru hareket onlar için heyecan verici olmalı ve çekici ödüllerle ödüllendirilmelidir. En küçük yavru bile yiyecek şeklindeki ödüller için birçok şey yapabilir. Yavru köpeğinizin en çok sevdiği ödülü deneyerek bulmalısınız. Bu ödül yiyecek olabileceği gibi, fırlatılan bir top veya sevgi içeren sözler de olabilir. Sadece pozitif ve nazik metotlar kullanılmalıdır. Cezalandırma küçük yavrunuzun güvenini sarsabilir ve iyi eğitim içersinde cezalandırmanın yeri yoktur. Yavrular, çocuklar hatta erişkin insanlar gibi bu uygulamalardan zevk aldıklarında ve bu onlara bir şey kazandırdığında en iyi şekilde öğrenirler. Evde veya dışarıda, ödül ile eğitilmiş köpek ile zorlamayla eğitilmiş köpek arasındaki belirgin farkı görebilirsiniz.

Komut Sistemi
Eğitimde kullanılan kelimeler -komutlar- ın en çok kullanılanları, "Otur", "Yat", "Gel" ve "Bekle" dir. Ayrıca yavru köpeğinize tasmayla uyum içinde yürümeyi de öğretmelisiniz. Ancak ileride bir itaat yarışmasına katılmayı düşünüyorsanız "Yanımda yürü" komutunun öğretilmesi için köpeğinizin biraz büyümesi gerekir. Ayrıca bunu düşünüyorsanız yavru köpek eğitim kursları da tavsiye edilebilir.

Ödül Sistemi
En etkili eğitim metodudur. Örneğin "Otur" komutunu öğretirken bir parça yiyeceği yüksekten köpeğinizin burnuna doğru yaklaştırın öyle ki kalçasını aşağıya doğru indirmeli. Oturur oturmaz ödülünü verin. "Yat" komutu içinde ödül kullanımı etkin olacaktır. Eğitim başarıya ulaştıkça ödül miktarı azaltılmalıdır. Örneğin arka arkaya 3-4 doğru harekette bir ödül.
Eğer yavru köpeğiniz annesinden ve kardeşlerinden ayrılacak yaşa gelmişse artık öğrenmeye başlayabilir. Amaç sadece çok iyi eğitimli bir köpek sahibi olmak değildir. Bu onunda daha rahat bir yaşama sahip olmasını sağlayacak ona da mutluluk getirecektir. Sizin yanınızda daha fazla zaman geçirebilecek, arkadaş ziyaretlerinize, seyahatlerinize sizinle birlikte gelebilecektir. Eğer çağrıldığı zaman gelmeyi öğrenmişse sahilde rahatça dolaşma hakkını da kazanmış olacaktır

Hiç yorum yok: