5 Ağustos 2008 Salı

KÖPEK EĞİTİMİ " EĞİTİMDE YAPILMAMASI GEREKENLER "

Eğitimde yapılmaması gereken üçüncü hata :

Eğitim zamanını gereğinden fazla tutup köpeği eğitimden soğutmaktır.

şunu unutmamamız lazım ki eğitim köpek için daima eğlendirici olmalı , köpek sahibi ile birlikte olmaktan zevk almalı ve her eğitim çalışmasına aynı heyecan ve hevesle başlamalıdır. Yavru köpekler eğitime gösterdikleri dikkatlerini uzun süre koruyamadıkları için çok çabuk sıkılır ve dolayısıyla komutlara cevap vermek istemeyebilirler. Bu yüzden eğitim süresi çok kısa tutulmalı , ilk olarak 5 dakika ile başlanıp ileriki günlerde 10 – 15 dakikaya çıkarılmalı ve bu süre kesinlikle aşılmamalıdır. Bu yetişkin köpekler için de geçerlidir. Yani köpeğe bir çok komutu öğretmek için günde 10 dakikadan haftada 70 dakika yeterli olacaktır. Gün içinde köpekle oynarken de arada köpeğe öğrettiniz komutlardan verip çok kısa bir süre pratik yaptırmakta yarar vardır.

Köpek eğitiminin en önemli kurallarından biride eğitim çalışmasını köpeğin hala eğitime istekli ve hevesli olduğu anda köpeğe en sevdiği komutu yaptırarak ve ödüllendirerek bitirilmesidir ki böylece köpek diğer eğitim çalışmalarına da aynı heves ve heyecanla başlayabilsin. Eğer yavruya kızarak eğitimi sonlandırır isek yavru eğitime karşı cephe alabilir. İlgisiz davranıp, başka bir şey ile meşgul olma eğiliminde olduğu zamanlar kesinlikle bir şeyler öğretmeye çalışmayıp, kendi haline bırakıp zaman tanımalısınız. Eğitim anı boyunca köpeğiniz yanlış bir hareket yaptı ve siz yavruyu o an için yatıştıramıyor iseniz yavruya hiçbir komut vermeyiniz , bunun yerine yavruya yaklaşarak hareketi durdurun ancak köpeğin peşinden koşmayın, onu yakalamak için girişimde bulunmayın. Sakinliğinizi koruyun.

köpek eğitiminde diğer önemli bir kural da bozuk bir ruh hali ile köpeğe eğitim yaptırmamaktır. Bu ruh haliniz köpeği strese sokacağı gibi en ufak bir şeyde sinirlenip hıncınızı köpekten çıkarmaya kalkabilirsiniz. Mutlaka kendinizi eğitime hazır hissettiğiniz zaman köpeğinizle çalışın ve herhangi bir şeye sinirlendiğiniz an eğitimi orda bırakın. Bir anlık sinirinizin köpeğinizle iletişimi bozmasına izin vermeyin. Sabırlı , ısrarlı ve sevecen tutumunuzun zamanla köpeğinizi yola sokacağını göreceksiniz.

Makale

Hiç yorum yok: