24 Temmuz 2008 Perşembe

KÖPEK EĞİTİMİ



Eğitim gerekli olduğu gibi çok önemlidir.Bütün köpekler ırkı ne olursa olsun altı ayını doldurmadan eğitime alınmaz.Bu arada unutulmaması gereken birinci konu;köpeğin eğitimi önce aile içinde başlar.Amaç köpeğin eğitim alabilme kapasitesini arttırmak ve onu,içinde yaşayacağı topluma hazırlamaktır.Bu altı aylık süre köpek için çok önemlidir.

İkinci önemli konu ise eğitim alan köpek, eve döndüğünde öğrendiklerini uygulama ve tekrar şansı bulamayan köpek,bir süre sonra komutlara uymamaya başlayacaktır.Bu nedenle eğitimler sonunda köpek sahipleride eğitime katılmalı köpeğine nasıl davranması gerektiğini öğrenmeli ve eve döndüğünde tekrar yapılmalıdır.

Bir diğer önemli konu her ırk her eğitimi alır düşüncesinin yanlış olduğudur.(IQ Sıralaması)Köpeklerin kalıtımla gelen ve altı ay süre boyunca sizin köpeğe verdikleriniz köpeğinizin eğitim kapasitesini belirleyecektir.

Eğitim,kararlılık gerektirir ve eğitimde duygusallığın yeri yoktur.Örneğin;siz yemek yerken masanın kenarına gelip,yemek isteyen köpeğin bu isteğini yapmanızı tavsiye etmiyorum.Lider olmanın en önemli şartlarından biri yemekte önceliğin size ait olmasıdır.Buna rağmen köpek kendisini acındırır ve siz sofradan yemek verirseniz,sorarım size kim kimi eğitmiştir?Siz mi onu,yoksa o mu sizi?Evde lider siz olmalısınız.Her iki tarafında mutluluğu için bu şarttır.Evde lider köpeğiniz ise,"Benim bir köpeğim var",demeyin çünki artık evinizde,sizin bir köpeğiniz değil,köpeğinizin bir insanı olmuştur. (Prof.Dr.Tamer DODURKA /Köpek psikolojisi /sayfa/80-81 )

Hiç yorum yok: