29 Temmuz 2008 Salı

KÖPEK HABERLERİ

Köpekler deprem için eğitilecek

İskoçya’nın Borders Bölgesindeki bir köpek eğitim – rehabilitasyon merkezindeki 5 köpek, Türkiye’deki deprem durumlarında acil servislerde yardım etmek için, eğitilmek üzere Türkiye’ye götürüldü.

St Boswells’da bulunan Arthurtshiel köpek eğitim – rehabilitasyon merkezinden alınan köpekler, Sivil Savunma Arama Kurtarma Birlik Müdürlüğünde görevli eğitmelerce eğitilip, doğal afetlerde enkaz altındaki insanların yerini bulmak için çalışan görevli Sivil Savunma Ekipleri tarafından kullanılacak.

Tom: “ En son 1999 da Türkiye’de büyük bir deprem gerçekleşti ve bir başkasını beklemekteler. Border Colliler çok hızlı öğrenen ve arama – kurtarma işi için çok uygun köpekler. Köpekler enkaz altında sıkışmış insanların yerini tespit edilmesinde yardım konusunda hayati öneme sahipler. Makinelerin ulaşamadığı, tonlarca enkazın altında sıkışmış insanların kokusunu alabilirler.” dedi.

Tom Middlemas, bu önemli işi taşıyabilecek kadar uygun olduğu görülen köpeklerin yerel insanlar ve çiftçiler tarafından merkeze bağışlandığını söyledi.

“Yavrular, İstanbul’da olabilecek olası bir depremin arkasından, etkilerinde yardım etmek için ekipler tarafından eğitilecek.

Köpekler paha biçilemez canlılar. Depremden etkilenmiş alanlarda, ilk 12 – 24 saat içerisinde hayatta kalmış insanların kurtarılması konusunda çok büyük öneme sahipler” diye ekledi.

Hiç yorum yok: