21 Temmuz 2008 Pazartesi

KÖPEK EĞİTİMİ

Gezdirme sırasında köpeğiniz sizi çok fazla çekiyor ve rahat bir yürüyüş imkanı vermiyorsa eğitim tasması bu konuda rahatlatıcı olacaktır.

Eğitim tasmaları; “boğma tasma” veya “dikenli tasma” olarak da bilinir. Bu tip isimler sanki köpeğinize zarar veriyormuş izlenimi yaratabilir. Tasma, köpeğiniz istemediğiniz bir zorlama hareketi yaptığında aniden daralır ve sivri kısımları boğazında basınç uygulayarak işleyişini gerçekleştirir. Boğazında duyduğu bu ani basınç sayesinde köpeğiniz istemediğiniz hareketi yapmaktan kaçınır.

Eğitim tasmaları görüntüsü itibariyle bir çok hayvan sahibinin hoşuna gitmeyebilir. Ancak Golden Retriever, Labrador, Rotweiller, Alman kurdu, Kangal, vb. orta ve büyük ırk köpek besliyorsanız, eğitim tasmaları sizi oldukça rahatlatacaktır. Eğitim tasmaları ani çekmeler sonucunda oluşabilecek kol kırılması, omuz çıkması ve çeşitli yaralanmalara karşı sizi koruyacaktır.

Çeşitli tehlikelere karşıda, özellikle başka köpeklerle muhtemel kavgalar sırasında da eğitim tasmaları koruyucu görev üstlenir. Çünkü bu kavgalar sırasında birçok köpek boyun bölgesinden hayati yaralar alır.

Unutmayın ki; eğitim tasması sayesinde köpeğiniz ve siz daha sağlıklı bir yaşam sürersiniz.

Hiç yorum yok: