7 Temmuz 2008 Pazartesi

PAKO 'NUN SAYFASINDAKİ HABERLERİMİZ "ÜNLÜ KÖPEKLERİMİZ"


Popcorn'a acele eş aranıyor

Vakko Kuruluşları İletişim Koordinatörü Berna Sağlam, çocukluğundan beri köpekleri çok seviyor. Hatta önceki hayatında bir köpek olduğuna inanıyor. 10 yaşındaki Samoyed cinsi köpeği Popcorn için bahçeli bir eve taşınan Sağlam, köpeğinin tekrar baba olması için Samoyed cinsi bir dişi arıyor.


n Popcorn'la nasıl bir araya geldiniz?

- Bir gün dergide Samoyed cinsi bir köpeğin fotoğrafını gördüm. Sahibi Sibel Boronkay'ın telefonunu buldum ve aradım. Köpeğinizin yavrusu varsa alabilir miyim diye sordum. İki ay sonra beni aradı ve beş yavrunun doğduğunu haber verdi. Yavruları görmeye gittiğimde hangisi bana gelirse onu alacağım dedim. En dobişleri olan Popcorn'la böylece bir araya geldik.

n Adını neden Popcorn?

- Gördüğümde patlamış mısıra benziyordu. Onu kucağımda gezdirdiğim zaman ayı yavrusu zannedenler de oluyordu. Kutup ayısıyla Samoyed cinsi arasında bir bağ olduğuna inanıyorum, çünkü çok benziyorlar.

n Popcorn kaç yaşında?

- 10 yaşında, ama ölecek diye korkuyorum ve yaşını soranlara 6 ya da 7 diyorum.

n Nasıl bir köpek?

- Popcorn sakin bir köpek. Soğuk iklim köpeği olduğu için evin içini pek tercih etmiyor. Canı istediği zaman kapıyı açıp bahçeye çıkıyor.

-Tatile giderken kime bırakıyorsunuz?

- İnsan tatile giderken köpeğini bırakırken çocuğunu bırakıyormuş gibi zorlanıyor. Popcorn'u Polonezköy'deki Royal Dog Club'a bırakıyorum. Köpekler genelde bu tür yerlere çok zor giderler, ama Popcorn kulübün sahibi Güngör Çilli'yi çok seviyor.

PATRONUN SİNİRLERİNE İYİ GELEN KÖPEK

Çalışan bir insan olarak Popcorn'a bakmakta zorlandınız mı?

- Popcorn'u aldığımda 1.5 aylıktı. Bir bebeğe bakmak gerçekten zordu. Annem ve halam yardım ettiler. Ara sıra işe götürdüğüm de oldu. Cem Hakko'ya bağlı çalışıyorum. Bir gün ‘‘Cem Bey bugün çok sinirli’’ dediler. Popcorn odamda gömlek kutusundaydı, Cem Bey içeri girince kutuyu içgüdüsel olarak masamın altına ittim. Popcorn bir ses çıkardı, Cem Bey ‘‘Bu ses ne?’’ diye sordu. Önce farkında değilmiş gibi davrandım, ama Popcorn ses çıkarmaya devam edince masanın altından çıkarmak zorunda kaldım. Bir anda Cem Bey'in bütün siniri geçti ve köpeği sevmeye başladı. ‘‘İlk yavrusu benim’’ dedi. Lucky şimdi onlarla birlikte.

n Popcorn'u çiftleştirmeyi çok istediğinizi biliyorum...

- İnsanın çocuğu olmadan önce köpeği olunca, annelik duygularını onunla yaşıyor. Popcorn çok iyi huylu ve insancıl. Onun gibi iyi huylu yavrularının olmasını çok istiyorum. Bazen gözüm doluyor, o anda gelip patisini omzuma atıyor, minik minik çenemi yalıyor. Beni her gün 6 aydır görüşmüyormuşuz gibi tezahüratla karşılıyor.

n Eş bulmak çok mu zor?

- Golden Retriever, Setter, Collie cinsi köpekler çok var ama Samoyed çok az.

Pako'nun Sayfası-24.01.2004

Hiç yorum yok: